Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam aviation industry needs more 3 years to recover

Local aviation companies are continuing to face a challenging time ahead.

Vietnam’s aviation industry is predicted to take three years to return to the pre-Covid level of 2019, according to Deputy Head of the Civil Aviation Authority of Vietnam (CAAV) Pham Van Hao.

The International Civil Aviation Organization forecasts two scenarios for the world’s aviation industry. Photo the courtesy of  Vietnam Airlines

 

There were two scenarios forecast by the International Civil Aviation Organization (ICAO) for the world’s aviation industry, Mr. Hao said at the national conference under the theme “Overcoming crisis, developing Vietnam's aviation sustainably” held recently in Hanoi. 

In the first scenario, the aviation industry will take a V-shaped recovery, plunging to the bottom and then rebounding strongly. In the second scenario, it will be a U-shape convalescence, in which the industry will sink to the bottom and remain there for 3-5 months, along with economic downturn. As a result, the aviation market will decline 48-71% depending on the situation of the pandemic.

Mr. Hao predicted that the first scenario will happen to Vietnam aviation. The CAAV, after consulting market research firms, will submit the schedule on reopening borders for international flights to the government. The reopening, however, would not be carried out broadly, taking into consideration of disease prevention measures.   

Ms. Ho Ngoc Yen Phuong, Vietjet’s Deputy General Director, said the low-cost air carrier suffered a nine-month cumulative loss of VND2.4 trillion (US$103.4 million). She also proposed the government to direct credit institutions to offer low-interest loan to the carrier in a term for 3-5 years.

Mr. Nguyen Tien Hoang, deputy head of Planning and Development Department at Vietnam Airlines (VNA), said that Vietnam's aviation loss was estimated at US$4 billion this year. 

"The national flag carrier is likely to be the hardest hit by Covid-19 among others, making a lost of about VND14 trillion-VND15 trillion (US$603.5 million-$646.6 million) this year.

In the context that the purchasing power is weak and inbound tourism still suspended, the airlines have dropped airfares to stimulate domestic travel.

The VNA predicts that the economic downturn and the fear of catching coronavirus on flights will hindrer the recovery of the aviation industry.

Deputy Minister of Transport Le Anh Tuan said that the government has paid great attention to the development of the aviation industry. In addition to financing or creating favorable mechanism to lure investment in infrastructure development, including transport infrastructure and air fleet expansion, the government has focused on building a legal framework to ensure the efficient operation of the industry.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ