Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam banks required to issue chip cards from March 2021

As of the end of the third quarter, Vietnam has around 93.78 million bank cards in circulation, in which the majority are magnetic cards.

Banks in Vietnam are required to issue chip cards instead of the current magnetic ones from March 31, 2021.

 

 Magnetic cards would no longer be used from March 31, 2021. 

The move was stipulated in a recent revised circular issued by the State Bank of Vietnam (SBV), the country’s central bank, aiming to ensure greater payment security and promoting non-cash payment methods.

 

In previous piece of legislation, banks were asked to replace all current bank cards with chip cards by December 31, 2021, which means the deadline for banks to issue new chip cards have now been cut short.

 

According to the SBV, the decision is necessary to put banks under pressure of moving forward with new changes, while urging lenders to allocate required personnel and funds to ensure the changing process goes smoothly without any inconvenience for customers.

 

“The newly-issued circular will help prevent banks from issuing magnetic cards and alters the government’s plan for using chip cards from 2021,” stated the SBV.

 

The SBV also extended the deadline for ATM and point-of-sales (POS) in Vietnam to accept chip cards in payment, which is in line with the current digitalization processes at banks.

 

As of the end of the third quarter, Vietnam has around 93.78 million bank cards in circulation, in which the majority are magnetic cards.

 

According to GlobalData’s 2019 Banking and Payments Survey, cash is still the most preferred payment mode for e-commerce purchases in Vietnam, accounting for 35.6% in 2019.

Alternative payment solutions are gradually gaining ground and accounting for a 15.5% share. MoMo is the most preferred payment solution in Vietnam, followed by PayPal.

A plan on non-cash payment in Vietnam in the 2016-20 period approved by Prime Minister  Nguyen Xuan Phuc visioned that by the end of 2020, the ratio of cash transactions will be reduced from 90% in 2016 to below 10%. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ