Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam calls for ASEAN stronger linkage in sustainable mining

ASEAN should focus on apply digital technologies to narrow development gaps while boosting high-quality human resources in mining and nurturing a green environment.

Vietnam calls for stronger linkage among ASEAN members to raise the bloc’s adaptability and capability to take advantage of Industry 4.0, in turn promoting environmental protection and inclusive growth in sustainable mining.

 

 Mining at Uong Bi City, Quang Ninh Province. Photo: Vinh Quan

Deputy Minister of Natural Resources and Environment Tran Quy Kien stressed the view at the 21st Annual Senior Officials Meeting on Minerals (ASOMM 21) held in the virtual format today [October 6].

 

“ASEAN should focus on applying digital technologies to narrow development gaps while boosting high-quality human resources in mining and nurturing green environment,” Kien said.

 

According to Kien, the year of 2021 marks an important milestone as it reviews the progress of the master plans on building the ASEAN Community for the 2021-2026 period, and also the year when Vietnam starts serving as the ASEAN Chair on mineral exploitation.

 

During the ASOMM 21, taking place from October 6-8, delegates are expected to discuss a wide range of issues, including the progress of the ASEAN Minerals Cooperation Action Plan (AMCAP), the updates of the ASEAN cooperation with the Intergovernmental Forum on Mining, Minerals, Metals, and Sustainable Development (IGF), and a report on the realization of the Strengthening ASEAN Cooperation in Mineral (SACM) project.

 

The ASOMM 21 would then adopt the AMCAP for the 2021-2025 period, priorities for the ASEAN mining industry in the coming years, as well as the preparation process for the 14th ASOMM Plus Three and the 8th ASEAN Ministerial Meeting on Minerals (AMMin).

 

ASEAN officials would review the result of the first phase of the AMCAP-III, approve phase 2 of the AMCAP-III, and guidelines on ASEAN cooperation in minerals under the master plan for ASEAN Economic Community 2025 in 2021-2025.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ