Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam included in Australia’s US$58 million support for Covid-19 vaccine access

Access to vaccines will play a critical role in the economic recovery of the region from this pandemic.

Vietnam is among countries in the Pacific and Southeast Asia that are eligible to access to safe, effective and affordable Covid-19 vaccines through the Gavi COVAX Facility Advance Market Commitment (COVAX AMC), supported by Australia.

 Vietnam is striving to have Covid-19 vaccines available through several channels


The COVAX AMC will secure and distribute Covid-19 vaccines for all countries, not just those that can afford to purchase or manufacture vaccines themselves.

Australia’s contribution of AU$80 million (US$57.84 million) will help secure Covid-19 vaccines for Pacific Island and Southeast Asian countries. The AMC will address the acute phase of the pandemic, providing doses for up to 20% of countries’ populations in its first phase, ensuring that health care workers and vulnerable groups, such as the elderly, have access.

Access to vaccines will play a critical role in the economic recovery of the region from this pandemic.

Pacific countries eligible for COVAX AMC support include Papua New Guinea, Solomon Islands, Vanuatu, Fiji, Samoa, Tonga, Tuvalu and Kiribati. Eligible countries from Southeast Asia are Indonesia, Timor-Leste, Cambodia, Laos, Myanmar, the Philippines and Vietnam.

The COVAX AMC forms part of the wider COVAX Facility, a global mechanism designed to enable rapid, fair and equitable access to Covid-19 vaccines to end the acute phase of the pandemic by 2021.

Vietnam is in a race for Covid-19 vaccines but a locally-developed vaccine will not be available until next year. Meanwhile, it has registered to acquire vaccines from a number of countries such as Russia and the UK.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ