Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam nominates candidates to next term, increasing ratio of youth

More candidates for the five-year leadership are young, women, and from ethnic minority groups.

Vietnam has chosen candidates for top positions for the 13th National Congress of the Communist Party of Vietnam (CPV) in the 2021-2026 period with a priority to young cadres.

 Nominating candidates for the 13th National Congress. Photo: Nhat Bac

The candidates are of three groups of age, including under 50, between 50 and 60, and from 61 and more. There are more candidates of young cadres, women, and ethnic minority groups, and those for essential localities and fields.


The nomination has made for members of the Politburo and Secretariat for the 13th term of the CPV’s Central Committee, local media cited General Secretary of the CPV and State President Nguyen Phu Trong as saying at the closing remarks of the 12th plenum of the CPV’s Central Committee on May 14.


The Politburo is the country’s most powerful body while the Secretariat is tasked to supervise the implementation of the CPV’s policies and execute daily issues.

General Secretary of the CPV and State President Nguyen Phu Trong at the 12th CC plenum on May 14. Photo: Nhan Dan 

At the event, other issues were put on focus including preparations for the election of deputies of the National Assembly and the People’s Councils, and norms and quantity of personnel, local media reported.

Late last month, President Nguyen Phu Trong put stress on the importance of selecting morally and professionally qualified candidates, noting that “unqualified leaders, if chosen to the leadership, would be disaster for the Party and do harm the country and people.”

He expressed concerns about corruption and vested interest that he called threats to the country.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ