Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam parliament agrees US$3.7 billion for ring road connecting Hanoi and nearby areas

The project would help create a new development space and address existing issues of Hanoi toward the formation of modern and sustainable urban areas.

The National Assembly today ratified [June 16] a solution on the Ring-road No.4 project going mostly through Hanoi with a total investment capital of VND85.8 trillion (US$3.7 billion).

 Overview of the voting session. Source: quochoi.vn

 

According to the resolution, the construction of the Ring-road No.4 would bolster provincial connectivity between Hanoi and northern provinces in the capital area, including Hung Yen and Bac Ninh.

 

“The project would help create a new development space and address existing issues of Hanoi toward the formation of modern and sustainable urban areas,” it added.

 

The Government previously proposed the construction of the Ring road No.4 with a total length of 112.8 kilometers, running through Hanoi (58.2 kilometers), Hung Yen (19.3 kilometers), and Bac Ninh (25.6 kilometers).

 

The project, covering a combined area of 1,341hectares with a length of 136km, is set to be completed by 2027.

 

The Government expects the project to be divided into seven sub-components, for which both the construction and site clearance phases are conducted separately by the provincial/city authorities with finance from the combination of public investment and public-private partnership (PPP).

 

The total investment cost of the project is VND85.8 trillion ($3.7 billion), with  VND41.8 trillion ($1.8 billion) for the 2021-2025 period sourced from the state budget. Of the total, Hanoi would contribute VND22.47 trillion ($967.2 million) from its local budget, Hung Yen VND1 trillion ($43 million), and Bac Ninh VND2 trillion ($86 million).

 

In the subsequent five years, the project funding would continue to be allocated VND14.5 trillion ($624.2 million), with Hanoi contributing VND4 trillion ($172 million), Hung Yen VND505 billion ($21.7 million), and Bac Ninh VND1.16 trillion ($50 million).

 

The private sector, meanwhile, is expected to fund VND29.4 trillion ($1.26 billion).

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ