Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam parliament approves revised Law on Enterprises

Household businesses not required to formalize into enterprises, and a new definition of state-owned enterprises are among the notable changes to the new law.

The National Assembly (NA) today [June 17] approved the revised Law on Enterprises, scheduled to take effect on January 1, 2021, with the endorsement of 90.7% of its deputies present.

 The National Assembly (NA) today has approved the revised Law on Enterprises, scheduled to take effect on January 1, 2021.

 

One of the most controversial issues during the process of drafting this law is whether or not to formalize household businesses into enterprises.

 

Chairman of the NA Committee for Economic Affairs Vu Hong Thanh in previous discussions said 59.58% of NA Deputies objected such an idea and requested a separate law for household businesses. Therefore, the NA Standing Committee has dropped the proposal to include household businesses into the law, Thanh stated.

 

Another notable change in this revised Law on Enterprises is the redefinition of state-owned enterprise (SOE). Under the new law, SOEs would be those where the state holds a stake of over 50% instead of the previous 100%.

 

Such a change would help enhance state corporate governance capabilities and fairness in competition with other economic components, stated the Standing Committee. Moreover, a 50% holding is sufficient for the state to maintain its voting rights on key matters of the enterprises.

 

Additionally, the revised Law on Enterprises has removed the requirement for enterprises to register their seals to the licensing authority, aiming to simplify administrative procedures for enterprises.

 

Since its first version in 1991, the law was amended twice in 2005 and 2014 with the aim of ensuring freedom of doing business in Vietnam.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ