Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam railway estimates a loss of US$139 million equity due to Covid-19

The pandemic thwarted a plan to restore the railway sector by taking advantage of the peak traffic times in summer and Tet holidays.

The Vietnam Railway Corporation (VNR) estimated a loss of VND3.2 trillion (US$139 million) in equity in its two subsidiaries, Hanoi Railway Transport and Saigon Railway Transport, due to the serious impact of Covid-19 pandemic, according to Chairman of the Vietnam Railway Corporation Vu Anh Minh.

 Vietnam railway sector could loss equity of US$139 million due to Covid-19. Photo: Hoa Thang

According to the corporation’s report, in 2020, its revenue was VND6.5 trillion (US$282.6 million), equivalent to 78.3% compared to 2019. Average income of employees is VND8.27 million (US$360) per month, equivalent to 86.2% from a year earlier. 


Specificially, two key company member of the VNR, Hanoi Railway Transport and Saigon Railway Transport estimated a combined loss of more than VND600 billion in 2020. 


The Covid-19 pandemic thwarted the plan to restore passenger transport taking advantage of the peak traffic times in summer and Tet holidays. The number of train passengers per month only reached 30-35% compared to the same period of last year, the all-time low level in the history of the railway industry, Mr. Minh said.


The railway industry is forecast to continue facing challenging time in 2021 due to the pandemic. The railway infrastructure upgrade project worth VND7 trillion (US$304.3 million) which is underway is hampering normal operation of the industry, adding more difficulties to the sector, according to Mr. Minh.


In addition, the railway industry is facing stiff competition from aviation. Local airlines have kept selling tickets at promotional prices, affecting passenger and cargo volume in the railway sector. A plan to restructure the VNR in terms of finance, investment, human resources and technology and services, which was submitted almost three years ago for approval, is still "pending", according to the VNR.


Ms. Nguyen Thi Phu Ha, Vice Chairwoman of the Committee for State Capital Management at Enterprises, said that huge losses reported in 2020 would have strong implications on the industry’s development in the coming years.


In the past 10 years, the VNR has failed to involve private resources in railway development. It could only mobilize private funding once the restructure plan is approved, Ms. Ha said, adding that the VNR needs to submit to the Committee for State Capital Management at Enterprises different scenarios in 2021 for appropriate adjustment of the annual plan and government support.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ