Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam remains key market for brands and retailers in Asia-Pacific: Report

The country is poised to become the fastest-growing digital economy in Southeast Asia by 2023.

Vietnam remains a key market for brands and retailers in Asia-Pacific in 2023, according to a report from global consumer trends forecaster WGSN.

 Customers at Aeon Mall Long Bien Hanoi. Photo: Pham Hung/The Hanoi Times


According to the report titled "Asia Shopper Forecast," Vietnam has gained popularity among multinational companies due to its minimal production disruptions during the pandemic, positioning it as a preferred destination for investment.


The country has seen a significant increase in the number of startups, doubling from the onset of the Covid-19 pandemic to mid-2022, according to WGSN.


Furthermore, the growth of Vietnam's e-commerce industry, which is expected to reach a value of US$49 billion by 2025, has been aided by the improvement of logistics infrastructure.


With an expected GDP growth rate of around 6.2% in 2023, WGSN experts predict that Vietnam is on track to become the fastest-growing digital economy in Southeast Asia and one of the fastest-growing economies in Asia.

 

A survey conducted by McKinsey & Company earlier this year found that up to 70% of young millennials (born between 1981 and 1996) in Vietnam expressed a positive outlook on the country's economic future, the highest rate among Asian countries surveyed.


Helen Sac, WGSN's Regional Consulting Director for Asia Pacific, suggested a growing trust among Vietnamese consumers in domestic brands and products, with 76% showing a preference for goods branded and made in Vietnam over foreign brands.


"Brands need to allocate resources to initiatives that celebrate local communities and connect with Vietnamese youth," Helen said.


WGSN's annual Asia Shopper Forecast shows that by 2023, Vietnamese consumers' retail spending patterns will have two distinct elements. On the one hand, there will be a focus on seeking immediate gratification, while on the other, efforts will be made to increase savings.

 

To effectively engage customers in 2023, brands and businesses are advised to integrate in-store and online channels. This can be achieved by strategically investing in online presence, implementing convenient services such as click-and-collect (online ordering with in-store pickup), facilitating in-store payment for online orders, and providing multiple service enhancements to improve the overall shopping experience, according to the report.


Vietnamese consumers are increasingly adopting digital payment methods, valuing the convenience and simplicity they offer. In light of this, brands are encouraged to integrate digital payments and multiple payment options across their channels. This strategic move will help alleviate problems and increase conversion rates, especially considering the projected decline in the use of cash in the future.


In addition, companies should prioritize building brand equity by implementing membership programs or forming loyalty partnerships with relevant brands. This approach will align with Vietnamese consumers' evolving retail spending patterns and enable businesses to cater to their preferences and demands effectively.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ