Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Rubber Group schedules IPO for next February

Vietnam Rubber Group (VRG) will offer 11.88% of its charter capital in an Initial Public Offering (IPO) on the Ho Chi Minh City Stock Exchange (HOSE) on February 2.

According to VRG’s announcement, over 475 million shares, equivalent to 11.88% of VRG’s charter capital of VND40 trillion (US$1.7 billion), will be sold in the upcoming IPO with the initial price of VND13,000 (US$0.57) per share, fetching VND6.2 trillion (US$273 million) in proceeds. 
 
VRG plans for February IPO.
VRG plans for February IPO.
After the IPO, VRG is set to sell a further 475 million shares, or 11.88% of its charter capital to strategic investors through private placement, while the remaining nearly 50 million shares (1.24% of the charter capital) will be sold to VRG’s employees and Trade Union members, according to the equitization plan approved by Deputy Prime Minister Vuong Dinh Hue. 

In total, VRG will expect to raise VND12.8 trillion (US$566 billion) for a total of 25% shares offered.

The Ministry of Agriculture & Rural Development (MARD) will be the representative of the State’s holding of 3 billion shares, accounting for 75% of the company’s charter capital. 

Notably, strategic investors must be domestic companies with a charter capital of at least VN1 trillion (US$44.1 million) and generating profit in the latest 3 years. Moreover, strategic partners will be required to hold VRG’s shares for at least 5 years, with the state having the right of first purchase in case the strategic partners decide to sell afterwards.

VRG currently possesses a land fund consisting of 420,000ha of rubber plantation area (300,000ha in Vietnam, 90,000ha in Cambodia, and 28,000ha in Laos).

At the end of June 2017, VRG’s total consolidated asset value was VND72 trillion (US$3.1 billion), including 22.7% of short-term and 77.3% of long-term assets.

The rubber firm’s net revenue in the first nine months of 2017 stood at VND354.4 billion ($15.6 million), up 83 per cent year-on-year. The group’s after-tax profit stood at VND708.8 billion ($31.2 million), 2.3 times as much as in the same period in 2016.

Earlier, in November 2017, the Prime Minister approved VRG’s five-year production and business plan for 2016-2020.

Accordingly, VRG set the target of achieving an average annual growth rate of 18% during the period, with total revenue surpassing VND40 trillion (US$1.8 billion) and profit being in the range of VND9 trillion (US$409 million) by 2020.

As part of its multi-sector investment strategy, VRG also operates in hydropower and cement production, as well as construction, and banking.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ