Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam shares narrow losses, close at 1-year low

If the psychological thresholds of 890-900 of the VN-Index are not breached, the market may recover in the short term.

Vietnamese shares extended losses on Monday for a third day after the one-week Lunar New Year break but the fall was narrowed as investors stepped in to pick battered stocks.

The benchmark VN-Index ended down 0.91% at 928.14 – the lowest from the close on February 11, 2019. The index managed to bottom out from an intraday low of 892.84 – the lowest from November 2017.

 The development of the VN-Index on Feb. 3, 2020. Chart: Bloomberg


The recovery was led by heavyweights, especially lenders BIDV (BID), VietinBank (CTG), Sacombank (STB) and VPBank (VPB), and steel maker HPG.

Trading volume was heavy with 275.52 million shares worth VND5.05 trillion (US$216.8 million) traded, compared to 254 million shares, valued at VND4.88 trillion (US$209.7 million) on Friday.

Sentiment became less sour towards to close as investors bought on the dip after the VN-Index lost 5.53% in the first two days after the markets reopened.

The rising selling pressure was understandable as investors are worried about the uncertain evolution of the new coronavirus epidemic, and the historical losses in the previous global epidemic like the SARS in 2003, said Nguyen Thanh Tuan, head securities analyst at VNDirect Securities.

However, that the VN-Index loss of 7% in the past three days was an overreaction of investors, Tuan said.

If the psychological thresholds of 890-900 of the gauge are not breached, the market may recover in the short term and the recovery will be gradual on the course of positive news in dealing with the coronavirus epidemic from the Vietnamese and global health authorities, the analyst commented.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ