Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam, S.Korea strive to boost bilateral trade to US$100-billion in 2020

Vietnam remains South Korea’s major partner, and would certainly play a key role in the supply chain of South Korean companies, said South Korean official.

Vietnam and South Korea would put their utmost efforts to realize the target of US$100-billion bilateral trade in 2020 amid growing uncertainties surrounding global economy, according to the Ministry of Industry and Trade (MoIT).

 Overview of the meeting. Source: MoIT. 

 

In a meeting on February 19 between Vice Minister of Industry and Trade Tran Quoc Khanh and his South Korean counterpart of the Ministry of Trade, Industry and Energy (MOTIE) Park Ki Young in Seoul, the two sides agreed on four main points in an action plan to realize the target, including: (1) both governments continue to promote South Korean investment in Vietnam; (2) supporting South Korean companies operating in Vietnam to increase their exports back to their home country; (3) creating favorable conditions for Vietnam to export key staples to South Korea, including textile and garment, footwear, wooden products, farm produce and processed food; (4) promoting technology transfer and technical assistance from South Korean companies to Vietnamese peers for higher competitiveness of the latter in fields such as automobile, textile, chemicals, manufacturing and processing.

 

The action plan is expected to be finalized ahead of the trip of South Korea’s Minister of Trade, Industry and Energy Sung Yun-mo to Vietnam in late March or early April.

 

Vice Minister Khanh said Vietnam has put the Covid-19 epidemic under control. 15 out of a total of 16 cases have tested negative for Covid-19 after treatment, and there have been no new cases of infection to date.

 

Khanh said the MoIT is willing to support South Korean companies in Vietnam in importing goods and products from China, while continuing strong cooperation with the MOTIE in creating favorable conditions for South Korean companies in Vietnam.

 

Park said South Korea remains firm on the “New Southern Policy” and plans to push forward with the “New Northern Policy” in the coming time to diversify its markets and supply chains.

 

The move would help South Korea avoid dependence on a number of suppliers as it happened during the Covid-19 epidemic, Park added.

 

Park stressed Vietnam remains South Korea’s major partner, expecting the Southeast Asian country to play a key role in the supply chain of South Korean companies, especially in automotive and electronic industries.

 

Regarding this issue, Khanh said Vietnam is looking for new import markets and wants South Korea to become its major supplier of input materials for three major industries namely textile, footwear and wood processing.

 

Khanh requested the MOTIE to work with related ministries in South Korea to speed up the approval process for Vietnamese fruits and agricultural products to be sold in major distribution channels in South Korea.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ