Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam starts construction new national expressway

In the 2021 – 2025 period, Vietnam targets to have at least 2,000 kilometers of expressway and by 2025, the figure would be 4,000 kilometers stretching from northern province of Lang Son to the southernmost province of Ca Mau.

Prime Minister Nguyen Xuan Phuc on Monday ordered the start of construction of the Cam Lo – La Son section, the first out of 11 sub-projects under the Eastern North-South expressway project, the governmental portal reported. 
 
Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at the construction commencement. Source: VGP.
Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at the construction commencement. Source: VGP.
The Eastern North-South expressway project is of national priority for investment in the 2017 – 2020 period, includes 11 sub-projects with total length of 654 kilometers running through 13 provinces and cities, of which three will be financed by state budget and eight under the public private partnership (PPP) and build-operate-transfer (BOT) formats. 

The 11 projects are estimated to cost a total of VND118 trillion (US$5.04 billion), including VND55 trillion (US$2.35 billion) in state capital to be pumped into three public investment projects, and counterpart funds for the other eight projects. 

The Cam Lo – La Son section runs through Quang Tri and Hue provinces with a length of nearly 100 kilometers and investment capital of VND7.67 trillion (US$320 million). The project is scheduled for completion in 2021. 

PM Phuc stressed the strategic importance of the project in economic development and raising people’s living standard. As of present, over 1,000 kilometers of expressway have been built throughout the country, Phuc added, saying an additional of 900 kilometers would be completed by end-2021. 

In the 2021 – 2025 period, Vietnam targets to have at least 2,000 kilometers of expressway and by 2025, the figure would be 4,000 kilometers stretching from northern province of Lang Son to the southernmost province of Ca Mau, Phuc continued. 
 
Source: VGP.
Expressways would help Vietnamese enterprises reduce costs, which in turn will boost the country’s competitiveness in the context of globalization, he asserted. 

Including the Eastern North-South expressway, Vietnam would have four major transportation routes across the country, including National Route No.1, Ho Chi Minh highway, and coastal highway. 

The highway network, along with the highspeed railway project, which is set to be submitted to the National Assembly for consideration, is expected to create a complete transportation network of road, air, rail and waterway, laying strong foundation for further economic growth, Phuc stated. 

Phuc urged the Ministry of Transport, contractors and Ho Chi Minh Highway Project Management Unit to ensure the project quality and construction progress, preventing any corruption and legal violations during the process. 

For the 2017 – 2020 period, the North-South expressway project is divided into 11 sub-projects, including section from Cao Bo (Nam Dinh province) to Bai Vot (Ha Tinh province); Cam Lo (Quang Tri) to La Son (Hue); Nha Trang (Khanh Hoa) to Dau Giay (Dong Nai); My Thuan 2 bridge (Tien Giang and Vinh Long). 

Three public investment projects are Cao Bo (Nam Dinh) – Mai Son (Ninh Binh), Cam Lo (Quang Tri) – La Son (Thua Thien - Hue), and My Thuan 2 bridge (Tien Giang – Vinh Long).
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ