Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam's steel industry before promising outlook in 2022

For the January-March period, the domestic steel industry churned out 8.45 million tons, up 3.2% year-on-year, with 8.13 million being consumed locally, up 11.9%.

Vietnam’s steel industry is set for strong growth in 2022 thanks to growing domestic demand amid the Government’s push for public investment and a subdued pandemic situation.

 Vietnam's steel industry is set for a promising outlook in 2022. Photo: The Hanoi Times

 

In early 2022, the National Assembly approved a socio-economic recovery package worth nearly VND350 trillion (US$15.2 billion). Of the total, VND113.8 trillion ($5 billion), or one-third of the stimulus package, would be allocated for infrastructure development, including major projects such as the Eastern North-South expressway, and Long Thanh International Airport, and large logistics hubs.

 

“Such a drive is leading to high demand for steel,” noted the Vietnam Steel Association (VSA) in a report.

 

In March, steel production reached 3.33 million tons, or an increase of 29.16% against the previous month and 6.8% year-on-year.

 

Steel consumption also rose by 21.3% month-on-month to 3.12 million tons during the month.

 

In the January-March period, the domestic steel industry churned out 8.45 million tons, up 3.2% year-on-year, with 8.13 million being consumed locally, up 11.9%.

 

Meanwhile, Vietnam exported 956,000 tons of steel in March for US$908.63 million, up 75.41% month-on-month in volume and 71.8% in value.

 

This put the total export volume in the first quarter to 2.27 million tons, earning $2.3 billion, down 22.15% year-on-year but up 12.53% in value.

 

The key export markets for Vietnam’s steel in the three months were ASEAN (40.5% of the total exports), EU (19.32%), the US (8.34%), and South Korea (6.97%), and Hong Kong (3.91%).

 

On the contrary, Vietnam imported 1.1 million tons of steel in March for $1.14 billion, up 23% in quantity and 23.3% in value year-on-year. In turn, a total of 3 million tons of steel were imported in the first quarter at $3.1 billion, down 18% in quantity but up 19% in value.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ