Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam still faces hurdles in tourism promotion

In 2018, the government approved to establish a public tourism development fund with an initial annual budget of US$4.3 million.

Vietnam is unlikely to achieve the target of welcoming 20 million foreign arrivals in 2020 if hindrances on promotion budget and workforce qualification are not removed.

 Illustrative photo: Spendor Vietnam


Vice-Head of Vietnam National Administration of Tourism (VNAT) Ha Van Sieu acknowledged that budget constraint is one of the most significant hurdles for Vietnam's tourism sector to expand promotional activities.


So far, only US$2 million has been earmarked for promotional activities, an almost insignificant amount if compared to US$86 million of Thailand, US$130 million of Malaysia and US$100 million of Singapore.


Overall, Vietnam has not adopted a long term tourism promotion strategy, and promotional activities of central and local levels, of the tourism industry itself with other industries have not been harmonious.


As of 2019, Vietnam has established only one overseas tourism promotion office in South Korea, while Thailand has 28, Malaysia and Singapore have 35 and 23 respectively.


According to a representative of VNAT, studying the foreign markets is the first and foremost mission to promote the country’s tourism. Thus, setting up representative offices in other markets is essential.


In 2018, the government approved to establish a public tourism development fund with an initial annual budget of US$4.3 million. The fund’s revenue is sourced from the collection of visa fees (10%), entrance fees (5%) and private sector contribution.


A representative of Hitravel, a tour operator, stressed that besides the sizable budget, the success of tourism promotion depends on the qualifications the human resource, tourist products and market orientation. Thereby, besides increasing the budget for promotion, Vietnam should concurrently mobilize private resources and establish short term and long term operating mode so as for the promotion activities to become effective.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ