Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam stops producing, importing 2G, 3G mobile phones from July 1

The number of feature phones is dropping to less than 5% and would plunge faster in the coming time.

2G or 3G mobile phones are not allowed to be produced or imported into Vietnam from July 1 to boost the exploitation of 4G and 5G, according to the latest Circular issued by the Ministry of Information and Communications.

 2G or 3G mobile phones are not allowed to be produced or imported into Vietnam from July 1 to boost the exploitation of 4G and 5G. Photo: VinSmart

Under the Circular 43 on “National technical regulation on mobile communication terminal equipment - radio access”, which will take effect from July 1. 


 All mobile phones locally-manufactured or imported into Vietnam must be integrated with E-UTRA technology (or 4G technology). Vietnamese and foreign organizations and individuals operate in production and trading of equipment according to the regulation in Vietnam are the subjects of the Circular. 


According to the ministry, the 2G is dying out and is increasingly being replaced by more advanced technologies. 4G and 5G devices will be popularized, in line with the National Digital Transformation Program to 2025.


Previously, Mr. Hoang Minh Cuong, the Director of the Authority of Telecommunications under the Ministry of Information and Communications, said that the portfolio of people using feature phones for calling and texting (2G phones) is on a downward trend. From the end of 2019 to the end of the third quarter of 2020, the number of feature phones has decreased by about 6-7 million units.


The remaining 12 million 2G feature phones are expected to stop operating in the first quarter of 2022. The ministry continues implementing solutions and policies to encourage 2G users to switch to  smartphones. The number of feature phones is dropping to less than 5% and will be faster in the coming time.

Vietnam plans development of 4G services

Vietnam plans development of 4G services

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ