Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam urged to verify Thailand-invested US$3.7 billion petrochemical complex

The government is urged to check the technology and productivity of the long-stalled project.

Vietnam’s Ministry of Planning and Investment (MPI) has proposed Prime Minister Nguyen Xuan Phuc review investors’ financial capacities at a US$3.7-billion petrochemical complex invested by Thailand SCG Group.

Long Son Petrochemical Complex (LSP) kicked off in February 2018. Photo: LSP  

The MPI raised the question in a proposal analyzing the feasibility of the project before the government approves the increase of investment to US$5.1 billion.

The government should also check the technical adjustment and capacity increase together with the capital hike, Tuoi Tre newspaper reported.

Long Son Petrochemical Complex (LSP), located in the southern province of Ba Ria-Vung Tau, is positioned as Vietnam’s first integrated petrochemical complex to produce a total annual capacity of 2 million tons of olefins (high-density synthetic fibers), polyetylen, and ploypropylen.

Kicked off in 2008 by a joint venture between SCG, Vietnam National Oil and Gas Group (PetroVietnam), and Qatar Petroleum, the project came into a stall due to global recession. In 2015, the Qatari partner withdrew and SCG bought its stake in 2017.

In 2018, SCG also acquired PetroVietnam’s 29% stake to become the sole owner. The project was resumed in February 2018.

In a meeting with Vietnam’s Deputy Prime Minister Trinh Dinh Dung last month, Chairman and CEO of SCG Group Roongrote Rangsiyopash said that the investor has fulfilled 24% of the construction progress.

LSP is scheduled to be put into operation by the end of 2022.

SCG Group announced that it signed loan contracts worth US$3.2 billion with six international banks namely Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Mizuho Bank, Bangkok Bank, Krung Thai Bank, Siam Commercial Bank, and Export–Import Bank of Thailand (EXIM Thailand, according to local media.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ