Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam, US cooperate to strengthen infrastructure finance

The cooperation framework would support mobilizing capital from the private sector and developing financial markets for infrastructure development, in turn helping Vietnam realize its priorities in the field in near future, said a Vietnamese vice finance minister.

Vietnam’s Ministry of Finance (MoF) on November 6 signed a cooperation framework to strengthen infrastructure finance with the US Department of Treasury.

 Overview of the signing ceremony. Source: VGP. 

Vice Minister of Finance Tran Xuan Ha said the cooperation framework would support mobilizing capital from the private sector and developing financial markets for infrastructure development, in turn helping Vietnam realize its priorities in the field in the near future.

 

The cooperation framework includes five fields: developing a bond market with greater liquidity to serve the purpose of infrastructure investment; establishing financing instruments capable of mobilizing, facilitating and addressing barriers to private investment in infrastructure development sector; encouraging innovation and sustainability through sharing best practices on developing financial instruments; utilizing capacity building and technical assistance program in finance sector; analyzing government’s obligation towards contingent debt and other issues.

 

Ha said Vietnam has huge capital needs for infrastructure development. A study conducted by the Ministry of Planning and Investment revealed Vietnam would need around US$195 billion for infrastructure development in the 2017 – 2020 period, particularly in the fields of energy, road transportation, aviation, clean water, and waste treatment.

 

“The implementation of such cooperation framework [with the US] would facilitate bilateral cooperation,” Ha stressed.

 

Michell Silk, acting assistant secretary of the US Department of Treasury, said the framework demonstrates close ties between Vietnam and the US, eventually improves and removes barriers to enhance efficiency for financial instruments in the bond and capital markets.

 

Silk expected the cooperation would address Vietnam’s deficiencies in infrastructure development in the next four to five years, relieve financial pressure for the Vietnamese government and attract higher amount of private capital.

 

As part of the cooperation, the two sides would set up a joint working group with members representing both the US and Vietnam.  

Private consumption now Vietnam’s main growth driver: HSBC

Private consumption now Vietnam’s main growth driver: HSBC

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ