Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnamese EV startup raises US$2.6 million in pre-Series A funding

The startup wishes to replace 250 million gasoline motorbikes with electric scooters in Southeast Asia.

Dat Bike, a Vietnamese electric motorbike startup, has raised US$2.6 million in a pre-Series A funding led by Singapore-headquartered Jungle Ventures, as part of its goal to drive the mass adoption of green transportation in Vietnam and other countries in Southeast Asia.


 Dat Bike wishes to replace 250 million gasoline motorbikes with electric scooters in SEA. Photo: Dat Bike

Other investors participating in this round were an early-stage venture capital firm Wavemaker Partners, California-based Hustle Fund and iSeed Ventures.


The fresh funds will bankroll the startup’s plans to scale up its team, research & development, and improve the quality of services in line with rising demand for its bikes of 35% monthly, co-founded by Son Nguyen told Hanoitimes.


“This investment into Dat Bike marks its first investment in the mobility industry,” Amit Anand, founding partner of Jungle Ventures, said and adding the US$25 billion two-wheeler industry in Southeast Asia is ripe for reaping benefits of new developments in electric vehicle (EV) and automation.


Established in 2018, the startup was co-founded by Son Nguyen, who left his engineering job in Silicon Valley to set up Dat Bike. 


After launching the first EV model in 2019, the startup reached sales growth of 4,000% in 2020. It also expanded the factory scale in the southern province of Binh Duong, with a production capacity of up to 1,000 units per month. Earlier, the startup received an investment of US$60,000 from the Vietnamese TV show Shark Tank program.


Its flagship bike Weaver, with a retail price of US$1,700, is certified by the Ministry of Transportation. The bike can accelerate from zero to 50km per hour in three seconds. It requires less than three hours to be fully charged.  


According to Son, there are three big motorcycle markets China, India and Southeast Asia in the world. While both China and India already have dominant local bike manufacturers, Southeast Asia is dominated by Japanese players.

"The startup strives to become the motorcycle company of Southeast Asia through developing the EV industry," Son said.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ