Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnamese Gov’t extends resolution on pilot bad debt settlement

As of November 30, 2021, total bad debts according to criteria set out in resolution No.42 were estimated at VND420 trillion ($18.4 billion), down 15.74% against August 14, 2017, the date the resolution No.42 became effective.

The Government has approved a proposal from the State Bank of Vietnam (SBV), on the extension of the validity period of Resolution No.42, which consists of pilot measures on bad debt settlement.

 Customers at a branch of HDBank in Hanoi. Photo: Viet Linh 

 

Under the new decision, the SBV is tasked with drafting a new resolution to extend Resolution 42’s validity until August 15, 2025, and submit it to the National Assembly for approval.

 

Resolution No.42, scheduled to end in August, has been seen as an effective instrument to curb bad debts in the banking sector since it was launched five years ago. Since then, the SBV noted there has been significant progress in this regard.

 

As of November 30, 2021, total bad debts according to criteria set out in resolution No.42 were estimated at VND420 trillion ($18.4 billion), down 4.65% against late 2020 and 15.74% against August 14, 2017, the date the resolution No.42 became effective.

The total amount of bad debt resolved under resolution No.42 from August 15, 2017, to November 30, 2021, stood at VND5.66 trillion ($249 million) per month, VND2.14 trillion ($94 million) per month higher than before the promulgation of Resolution No.42, which was around VND3.52 trillion ($154 million) per month.

The emergence of the Covid-19 pandemic has caused negative impacts on credit quality at banking institutions. The ratio of bad debts in banks has been on the rise since 2020 and stood at over 2% since late November 2021. This, in combination with high-risk loans that could become bad debts, would take the ratio to 7.42%.

 

Should the pandemic continues to persist for a longer period and bad debts get out of control, the rate could rise above 7.5% and further impact the economy, stated the SBV, noting the presence of the Resolution No.42 would remain key to addressing this issue.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ