Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnamese pomelos to enter the US in 2022

Many Vietnamese fruits also have the opportunity to be exported to this market.

The US authorities have allowed Vietnamese pomelos to be imported to the US market in the next 60 days, according to the latest information from the Vietnamese Ministry of Agriculture and Rural Development.

 A pomelo garden in Hanoi's Quoc Oai District. HNT Photo: Phuong Hoa

Speaking at a forum to connect agricultural production-processing, and promote the domestic market on December 31, Deputy Minister of Agriculture and Rural Development Tran Thanh Nam suggested that businesses capable of exporting to the US should coordinate with the plant quarantine units of Vietnam to complete the documents and soon export the fruit to the US.

 

According to the Department of Crop Production under the Ministry of Agriculture and Rural Development (MARD), the country has an area under pomelo cultivation of more than 100,000ha which yields an output of nearly 950,000 tons. 

 

From now until the first quarter of 2022, the country will harvest about 140,000 tons of pomelos. This will be a good opportunity for this Vietnamese fruit to soon conquer the US market.

 

After pomelos, Vietnamese coconuts will be evaluated by the US side to grant access to this market, according to the MARD.

 

Currently, fresh Vietnamese fruits which are allowed to enter the US market included mango, longan, lychee, dragon fruit, rambutan, and star apple. Some other fruits are also exported in either frozen or processed conditions.

 

Vietnam was the 11th largest supplier of processed fruits and vegetables to the US in the first nine months of 2021, with a turnover of US$171.9 million, up nearly 50% over the same period in 2020. The fruit imports from Vietnam accounted for 2.3% of the US total import value, a year-on-year increase of 0.5 percentage points.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ