Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s demand for imported gas to skyrocket to 40 bcm by 2035: PV Gas

Energy demand will rise strongly in Vietnam as the country needs power to run its fast-growing economy.

Vietnam is estimated to need up to 40.1 billion cubic meters (bcm) of imported natural gas by 2035, 40 times the current demand, according to PetroVietnam Gas Joint Stock Corporation (PV Gas), the largest gas supplier in the country.

 Tran Hoang Thai, deputy general manager of contract division at PV Gas. Photo: Minh Tuan


Demand for natural gas in Vietnam would rise sharply from 1 bcm in 2020 to 8.7 bcm in 2025 and 23.6 bcm in 2030, Tran Hoang Thai, deputy general manager of contract division at PV Gas, said at the 5th International Downstream-Tech Vietnam taking place in Hanoi on November 12-13.

The total volume by 2035 includes three-quarters for new combined cycle gas turbine (CCGT), a type of combined cycle power plant, Thai said at the event held by ConnecForce Limited – an emerging B2B service company actively planning and organizing regional strategy and technology events.

 Source: PV Gas. Chart: Linh Pham


The demand is likely to rocket from 2025 onwards with the volume required by new CCGTs, Thai said, adding that the trend will be in line with the government’s energy transition in which cleaner and greener energy will be prioritized.

Accordingly, the new CCGT capacity would surge to 31,680 megawatts (MW) by 2035 from 750 MW in 2022.

Under the government’s master plan, new CCGTs will appear across the country, including Haiphong in the north, Son My 1, Son My 2, Ca Na, and Khanh Hoa in the central region, Nhon Trach 3 & 4, Long Son, Vung Ang, Phu My 3 extension, Kien Giang, Hiep Phuoc extension, Tan Phuoc 1, and Long An in the south.

Of the new CCGTs, Ca Na plant would be the biggest consumer of liquefied natural gas (LNG) once it becomes operational in 2027. The complex project is designed to have a total capacity of 6,000 MW including four turbines, costing an investment of US$8 billion, according to local media.

Following the increasing demand for gas, Vietnam would face a gas shortage which is estimated to hit 12 bcm by 2035 from 7 bcm in 2030, 3 bcm in 2025 and 1 bcm in 2020.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ