Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s desire to become prosperous nation by 2045 practical: PM

The World Bank stated Vietnam’s middle class is expanding at the world’s highest rate, so it is important to turn the middle class into a driving force for the country.

Vietnam’s desire to become a prosperous nation by 2045 is practical, Prime Minister Nguyen Xuan Phuc has stated.

 Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at MPI's control center. Source: VGP. 

 

Growing global uncertainties would be an opportunity for Vietnam to grow if the country could maintain its socio-political stability, said Phuc in a meeting with the Ministry of Planning and Investment (MPI) on January 9.

 

It is the MPI that should draft strategies and create pathways for Vietnam on its quest to prosperity, stressed Phuc.

 

Phuc raised the question of whether the country could take advantage of the Industry 4.0, as well as policies to encourage provinces/cities to take the Fourth Industrial Revolution or digital economy as the foundation and motivation for economic restructuring and sustainable development.

 

Phuc stated the national competitiveness remains week with high risks, while many bottlenecks restricting economic development have not been addressed.

 

In 2020, Phuc requested greater decentralization of powers towards the provinces/cities, while the MPI should focus on making policies and supervising the enforcement of laws.

 

Phuc referred to the issue of aging population which is putting pressure on the country’s social welfare system, requiring more measures to address it.

 

The World Bank stated Vietnam’s middle class is expanding at the world’s highest rate, so it is important to turn the middle class into a driving force for the country.

 

The Vietnamese government targets by 2030, 50 million people would join the nation's Vietnam’s middle class, capable of creating dozens of millions of jobs.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ