Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam's disbursement of public funds reaches 35% in a 7-month period

Government agencies need to step up efforts in disbursing public funds in the last months of the year.

Vietnam’s disbursement of public funds during the seven months stood at VND187 trillion (US$8 billion), or 34.47% of the target set by the Prime Minister, according to a report from the Ministry of Finance (MoF).

 Hanoi's Ring road No.3 from above. Photo: Hai Linh

Of the total, funds from domestic sources stood at VND183 trillion ($7.8 billion), or 36% of the plan, and those from   foreign sources at VND4.1 trillion ($175.4 million), or 11.9%.

The MoF noted there has been a slight decrease in the disbursement rate in the January-July period compared to the same period of last year (36.71%); in which the rate of domestic funding expenditure last year was 40.38%, and spending of foreign source funding was 7.52%.

Among the lot, three ministries and 14 provinces/cities recorded a disbursement rate of over 40%; 36 out of 51 ministries and ministerial-level agencies, and 15 out of 63 provinces/cities have disbursed at a rate below 30%.

The MoF called for localities and Government agencies to step up efforts in disbursing public funds, in which leaders of each unit would be responsible for the results.

“Relevant authorities are requested to transfer funds from projects with low disbursement rate to those of higher pace,” noted the MoF, saying provinces/cities are tasked with ensuring effective management of public funds for key projects of high spillover effects for socio-economic development.

As of the end of June, Hanoi disbursed public funds of VND11 trillion ($471 million, or 21.1% of the target). To improve public investment performance, the municipal People’s Committee has issued directive No.10 to urge local units and departments to strictly follow the investment plan and complete projects as scheduled.

Contractors and concerned parties are requested to report back to the People’s Committee on a monthly, quarterly, and annual basis on their disbursement progress.

By the end of 2022, the city aims to fully disburse the target amount for this year, or VND51 trillion ($2.2 billion). Of which, VND34 trillion ($1.46 billion) are for city-level projects and VND16 trillion ($688 million) for district-level ones.

An estimate of VND10.2 trillion ($443.2 million) would be assigned to rural and urban districts for developing their respective infrastructure projects, including the construction of new schools, upgrading of healthcare facilities, and preservation of historical sites, which reflects the city’s attention to supporting the growth at grass-roots levels.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ