Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vingroup-backed Vinpearl Air sets sight for take-off in July 2020

Vinpearl Air plans to add six planes on average per year to its fleet to reach a total of 30 by 2024, including 21 narrow-body and 9 wide-body aircraft.

Vingroup-backed Vinpearl Air is expected to start commercial operation by July next year with six narrow-body aircraft, said the newly-set up airline in a proposal submitted to Hanoi’s Department of Planning and Investment. 
 
Illustrative photo.
Illustrative photo.
Following the document, Vinpearl Air plans to add six planes on average per year to expand its fleet to a total of 30 by 2024, including 21 narrow-body and 9 wide-body aircraft. By 2026, the number could go up to 42 aircraft. 

Vingroup previously renamed its subsidiary VinAsia Development Service and Trading to Vinpearl Air with charter capital of VND1.3 trillion (US$56 million).

As per Vietnamese legislation, an airline needs to have registered capital of at least US$56 million to operate up to 30 airplanes on domestic and international routes.

The company also submitted documents to Hanoi’s Planning and Investment for business registration. 

The municipal department is currently seeking opinion from government agencies, including the Ministry of Transport, the Ministry of Planning and Investment, the Ministry of Defense, among others, regarding VinPearl Air’s proposal. 

VinAsia Tourism Development JSC, another arm of Vingroup, holds a 45% stake at Vinpearl Air, while businessmen Hoang Quoc Thuy and Pham Khac Phuong, a senior executive at Vingroup, hold 30% and 25% stakes at the company, respectively.

Vietnam currently has five operational airlines, including Vietnam Airlines, budget operator Jetstar Pacific Airlines (partly owned by Vietnam Airlines), budget carrier Vietjet Aviation, Vietnam Air Services (VASCO) and Bamboo Airways, which flew for first time in January this year. 

In early July, Vingroup and Canada-based flight training provider CAE signed an agreement to cooperate in training pilots and aircraft engineers, with an aim of providing 400 pilots and aircraft engineers every year meeting standards set up by the Civil Aviation Administration of Vietnam (CAAV), US Federal Aviation Administration (FAA), and the European Union Aviation Safety Agency (EASA). 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ