Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Trophy copies for winning World Cup dreamers

Bat Trang craft village is known for its pottery, and now it is for making ceramic World Cup trophies.

Every four years, Bat Trang Pottery Village craftsmen in Hanoi’s Gia Lam District make earthen replicas of the golden World Cup.

The World Cup replicas are finished and prepared for market distribution. Photo: Le Giang/The Hanoi Times 

During the World Cup 2022 tournament that is taking place in Qatar, tens of thousands of World Cup replicas have been made to help people know the feeling of being crowned world champion of football.

The replica is made of silicon the same size as the real one. Photo: Le Giang/The Hanoi Times

The trophy replica is made to the exact measures of the real one. Each replica weighs 0.7-1.2 kilograms. The price ranges from VND70,000 to VND100,000 each (US$2.82-4.02).

After the replica is shaped, the craftsman will spray yellow color on the product. Photo: Nam Nguyen/The Hanoi Times

According to craftsman Vuong Hong Nhat, his family has been making pottery for 17 generations. Nhat and his family started making the first World Cup replicas in 2010, but the product quality was not good back then.

After spraying, further details will be drawn on the product. Photo: Nam Nguyen/The Hanoi Times

By 2014, Nhat figured out the formula to make solid and firm products. His family now produces more than 5,000 replicas. In Bat Trang craft village, only 5-6 families make ceramic World Cup trophies.

Craftsman Vuong Hong Nhat in Bat Trang craft village introduces the World Cup replica. Photo: Le Giang/The Hanoi Times

Finished products are sold in all 64 cities and provinces in Vietnam for export. Most people use replicas as home/office decoration and competition rewards.

The trophy replicas are packaged and ready to be sent to the markets. Photo: Nam Nguyen/The Hanoi Times
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ