Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Actual FDI in Vietnam down 2% to US$20 billion in 2020

FDI commitments in 2020 fell nearly 25% year-on-year to US$28.5 billion.

Disbursement of foreign direct investment (FDI) in Vietnam totaled nearly US$20 billion in 2020, representing a decline of 2% year-on-year, a report of the Foreign Investment Agency (FIA) under the Ministry of Planning and Investment has shown.

 Production at Garment 10 for exports. Photo: Thanh Hai. 


Meanwhile, FDI commitments fell 25% year-on-year to US$28.5 billion this year.  

Year to December 20, 2,523 new projects have been approved with total registered capital of US$14.6 billion, down 35% in the number of projects and 12.5% in capital year-on-year, while 1,140 existing projects have been injected an additional US$6.4 billion, up 10.6% in capital. 

According to the report, injections of US$1.38 billion in the Long Son Petrochemical Complex project in Ba Ria – Vung Tau province and US$774 million in the West Lake Urban project in Hanoi have directly contributed to a rise in capital addition.

During this period, 6,141 projects had nearly US$7.5 billion in capital contributed by foreign investors, down 51.7% in value year-on-year.

Investors have poured money into 18 fields and sectors, in which manufacturing and processing led the pack with investment capital of over US$7.2 billion, accounting for 49.1% of total registered capital. Electricity production and supply came second with US$5.1 billion, or 34.7%.

The report added that out of 79 countries and territories having fresh projects in Vietnam in 2020, Singapore took the lead with US$6.02 billion, or 42% of the total registered FDI for new projects, followed by China with US$1.6 billion, or 10.8% and Taiwan (China) with US$1.5 billion, or 10.3%.

In 2020, Vietnam has registered 119 investment projects abroad with registered capital of US$318 million. Among 29 countries and territories receiving investment capital from Vietnam, Laos led the pack with US$181.3 million, or 30.7% of the total, followed by Australia with US$101.8 million (17.2%), and Germany with US$92.6 million, or 15.7%.

Besides the US$4-billion LNG plant project financed by a Singaporean investor, some other big-ticket projects in January-November include a tire manufacturing plant worth US$300 million by a Chinese investor in Tay Ninh province; an additional injection of US$138 million into a Chinese-invested radial tire production facility; an addition of US$75.2 million to Japan's Sews-components Vietnam manufacturing plant for electronic and auto parts; and Hong Kong's Ce Link Vietnam 2 plant worth US$49.8 million in Bac Giang for electronic parts and products. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ