Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Actual FDI in Vietnam down 4% to US$10.12 billion in 7 months

FDI commitments in the January – July period totaled US$18.82 billion, down 6.9% year-on-year.

Disbursements of foreign direct investment (FDI) projects in Vietnam totaled US$10.12 billion in the first seven months of this year, representing a decline of 4% year-on-year, a report of the Foreign Investment Agency (FIA) under the Ministry of Planning and Investment has shown.

 Data: MPI. Chart: Hai Yen. 

Meanwhile, FDI commitments in the January – July period totaled US$18.82 billion, down 6.9% year-on-year. 

Year to July 20, 1,620 new projects have been approved with total registered capital of US$9.46 billion, up 14.4% in capital year-on-year, while 619 existing projects have been injected an additional US$4.7 billion, up 37% in capital.  

A surge in fresh FDI commitments in the seven-month period was thanks to the liquefied natural gas (LNG) plant project worth US$4 billion in the southern province of Bac Lieu. Meanwhile, injections of US$1.38 billion in the Petrochemical Complex project in Ba Ria – Vung Tau province (Long Son Petrochemical) and US$774 million in the West Lake Urban project have directly contributed to higher capital committed for existing projects.

During this period, 4,459 projects have had nearly US$4.64 billion in capital contributed by foreign investors, up 1.64% in the number of projects and down 45.5% in value year-on-year.

Investors have poured money into 18 fields and sectors, in which manufacturing and processing led the pack with investment capital of over US$8.96 billion, accounting for 47.6% of total registered capital. Electricity production and supply came second with US$3.95 billion, or 21% of the total, followed by real estate with US$2.8 billion, wholesale and retail with US$1.1 billion.

The report shows that out of 104 countries and territories investing in Vietnam in the first seven months of 2020, Singapore took the lead with US$6.44 billion, followed by South Korea with US$2.8 million, and China with US$1.7 billion.

Among 59 cities and provinces having received FDI in the seven-month period, Bac Lieu has attracted the largest portion of capital commitments with US$4 billion. Hanoi came second with nearly US$2.82 billion, followed by Ho Chi Minh City with US$2.4 billion.

Besides the US$4-billion LNG plant project financed by a Singaporean investor, some other big-ticket projects in January – July include a tire manufacturing plant worth US$300 million from a Chinese investor in Tay Ninh province; an additional injection of US$138 million into a Chinese-invested radian tire production facility; an increase of US$75.2 million to Japan's Sews-components Vietnam manufacturing plant for electronic and auto parts; and Hong Kong's Ce Link Vietnam 2 plant worth US$49.8 million in Bac Giang for electronic parts and products. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ