Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Australian logistics firm LOGOS establishes US$350-million venture in Vietnam

The establishment of this venture in the midst of the Covid-19 pandemic is testament to Vietnam’s exciting growth story, stated the firm’s senior executive.

Australia-based LOGOS, a logistics real estate operator, has established its first Vietnam venture with an initial forecast portfolio of around US$350 million by gross asset value, stated the group in a statement.

 The venture aims to develop modern and high-quality logistics facilities across Vietnam. 

 

The venture aims to develop modern and high-quality logistics facilities across the key markets in Ho Chi Minh City, Hanoi, Danang and their surroundings, supporting local and international customers’ growth across Vietnam, it said.

The new venture is the fourth venture closed by LOGOS this year, with the group raising over US$1 billion throughout the Southeast Asian region despite the current market disruptions.

“Our move into Vietnam is an important step in our regional growth strategy driven by customers’ needs,” stated LOGOS’ Managing Director and Co-CEO Trent Iliffe.

“Being able to establish this new venture in the midst of the Covid-19 pandemic is testament to Vietnam’s exciting growth story, which is driven by the global trade wars, decentralization of supply chains and a natural evolution of this market,” he said.

“Vietnam’s strong underlying market fundamentals and the significant growth in ecommerce makes it an attractive market for investors and customers alike,” LOGOS’ Managing Director Stephen Hawkins said.

LOGOS entered the Vietnam market earlier this year with the appointment of Glenn Hughes, a real estate and infrastructure specialist who has worked in both private and government sector organizations across Southeast Asia, Australia and the Middle East, as Head of Vietnam to lead the Group’s in-country strategy.

“The long-term potential of the Vietnam logistics market is supported by strong tailwinds, as companies seek to diversify their supply chains across multiple countries and further invest in technology within their facilities to meet the growing demand of ecommerce,” Glenn commented.

It is planned that LOGOS would be able to deliver a steady pipeline of speculative and build-to-suit logistics facilities for its customers in key logistics locations, being ready for occupation over the next 12 to 18 months.

Growing foreign investments, mainly in manufacturing and processing industries – both require a strong logistics function – and booming local consumption, have led to strong growth of Vietnam’s logistics sector.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ