Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Car sales in Vietnam plunges 53% in January

In January, Vietnam imported nearly 4,000 cars worth US$106 million, up 14% month-on-month in volume but down nearly 49% in value.

Car sales in Vietnam are reported at 15,787 units in January, down 53% both month-on-month and year-on-year, according to a monthly report by the Vietnam Automobile Manufacturers Association (VAMA).

 Number of car sales in January. Source: VAMA. 

 

Upon breaking down, of the sold units, 12,807 were passenger cars, down 53% year-on-year; 2,757 were commercial vehicles, down 52%; and 223 were special-purpose vehicles, down 33%. 

Sales of domestically assembled cars reached 9,599 units last month, down 49% compared to the same period of last year, while imported completely-built-units (CBUs) were 6,188 units, down 58%. 

 Sales of imported cars down 58% year-on-year. Source: VAMA. 

 

The VAMA expected there would not be a significant upturn in February as it is the first month after the Lunar New Year holiday, in which demand for cars often remains at the bottom of the year, evidenced by statistics from previous years.

In January, Vietnam imported nearly 4,000 cars worth US$106 million, up 14% month-on-month in volume but down nearly 49% in value, according to the General Department of Vietnam Customs (GDVC).

 

The GDVC also attributed the decline in the number of car imports to a long Lunar New Year break.

 

In 2019, a total of 399,890 units were sold in 2019, the record figure of Vietnam’s car market to date.

 

According to the VAMA, last year was considered a difficult year for Vietnam’s auto market, but also marked positive performances of most local car producers.

Ford Vietnam reported sales volume of 32,175, up 31% year-on-year, in which the number in December was 3,095, up 17% month-on-month. TC Motor recorded an impressive figure with 79,568 units sold, up 28% year-on-year. Another major player in the market, Toyota Vietnam, also kept up with others with a sales volume of 79,326 unit.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ