Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Close-up of first train of Hanoi’s second metro line

This is the first of four trains being produced for the line out of a total of ten which have been designed for Hanoi’s second metro line.

The first train of Hanoi’s second metro line, Nhon-Hanoi Railway Station, is en route to Vietnam, Kinhtedothi.vn reported, citing the Hanoi Metropolitan Railway Management Board (MBR).

The first train has been completed, and calibrated with all the interior hardware installed for the test run in the factory campus in Valenciennes, France, the MBR said, adding that the train is expected to arrive in Vietnam’s Hai Phong port on October 24, instead of July as planned due to the Covid-19 pandemic.

This is the first of four trains being produced for the line out of a total of ten. The second will arrived in January 2021 and all the ten will be ready in the country by next June.

The Nhon-Hanoi Railway Station metro line, the second route after Cat Linh-Ha Dong, spans 12.5 kilometers from Nhon in the western district of Nam Tu Liem through Kim Ma street to the Hanoi Train Station in the downtown area.

It will run 8.5 kilometers on elevated tracks through eight stations and the remaining four kilometers underground. The underground track is scheduled to be inaugurated in 2022.

The total cost of the project has been adjusted upwards to EUR1.176 billion. Of the total, EUR178.7 million is sourced from ODA fund provided by the French Development Agency (AFD) and EUR355.1 million are loans French government loan.

It is one of several metro lines planned for the capital city to ease traffic congestion and reduce emissions.

The followings are photos of the first train of Hanoi’s second metro line:

 The MRB said that the first train of Hanoi’s metro line 3 left Dunkirk port (France) for Hai Phong port on September 2.

 The train will dock at Klang port (Malaysia) on October 5. It will leave Klang port on October 7 and arrive in Hai Phong port on October 24 (as scheduled). The unit in charge of shipping the train is Geodis Projets SAS (France).

 Alstom Group (France) is the supplier of the integrated subway system for Hanoi’s metro line 3 project.


 Each train will be composed of four or five wagons with a maximum capacity of 950 passengers. It is made of aluminum alloy in accordance with European standards, with a total length of 78.27 meters.
 The exterior and interior of the train are painted in the color of dragon fruit and rice field.

 Alstom Project Director Sylvia Sannelli said that this is a unique look and dedicated to Hanoi’s metro line 3 project. The train is designed to withstand erratic weather conditions, especially monsoons.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ