Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Construction of Long Thanh International Airport kicked off

The Long Thanh International Airport, with a favorable geographical location, is expected to be equipped with the latest aviation technology and capable of handling various types of aircraft.

The Long Thanh International Airport is among the 16 most anticipated airport projects in the world with the largest total investment ever, emphasized Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at the opening ceremony of the construction on the Long Thanh Airport project's first phase on January 5 in the southern province of Dong Nai.

 Prime Minister Nguyen Xuan Phuc and delegates attend the opening ceremony of the construction of the first phase of the Long Thanh project on January 5 in Dong Nai. Photo: VGP

Speaking at the opening ceremony, the prime minister said that infrastructure plays a vital role in socio-economic development and national defence and security. "Only with a solid infrastructure will big investors come and commit long-term investments in the region."


The Long Thanh International Airport, with a favorable geographical location, is expected to be equipped with the latest aviation technology and capable of handling various types of aircraft. When operational, the airport will boost domestic aviation and reduce overload at Tan Son Nhat International Airport, meeting the growing demand for travel, especially in the southern key economic region. Designed to be an international air traffic hub for the region, the airport is expected to contribute 3-5% to national GDP.


The investor, the Airports Corporation of Vietnam, is requested to implement the project in accordance with the law, ensuring the progress and quality, avoiding waste of the public fund and putting the first phase airport into operation in 2025 according to plan.


Mr. Phuc also requested authorities of provinces and cities in the South of Vietnam and the Ministry of Transport to soon work out plans to synchronize traffic infrastructure in the region with the Long Thanh Airport, including the development of urban areas, and the North-South high-speed railways so as to create a new growth engine, promote a new economic structure in favor of production and services and create new competitiveness for both the region and the national economy.


From now to 2030, Vietnam is classified among the ten countries with the highest aviation growth rate in the Asia-Pacific region, according to the International Aviation Organization.


By 2025, the number of air passengers in the Southern key economic region will reach over 65 million and over 80 million by 2030.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ