Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Work starts on Long Thanh International Airport construction on January 5

The Long Thanh International Airport is expected to reduce the load on Tan Son Nhat International Airport in Ho Chi Minh City.

Works on the first phase Long Thanh International Airport project will begin on January 5, 2021 in the southern province of Dong Nai, according to Minister of Transport Nguyen Van The.

 Work on first-phase of Long Thanh airport construction starts this January

The transport minister also announced that the first items of construction will include fences, runway and auxiliary works in the first phase of the project.

 

Currently, the Dong Nai province People's Committee has handed over 1,600 out of 1,800 hectares to the investor for the first phase of the project.

 

The Airports Corporation of Vietnam (ACV), the major investor has completed the removal of unexploded ordnance and war leftovers. 

 

“The progress of the first project has been basically on schedule and the plan is expected to be fulfilled  by 2025,” Mr. The said.

 

In the first phase of the project, sanctioned by the Government last November, a runway and a passenger terminal with a capacity of 25 million passengers, 1.2 million tons of cargo per year will be built. The estimated investment for the phase is more than VND109 trillion (US$4.6 billion).

 

The mega project is divided into four component projects, including: headquarters of state management agencies; flight management services; essential airport facilities and other works. The main works including airport buildings, aircraft parking, passenger terminals and cargo terminals will be built by the ACV, which operates 21 airports across the country.

 

 The entire Long Thanh Airport, upon completion after three phases, would have four runways and four passenger terminals. It is designed to handle a capacity of 100 million passengers and five million tons of cargo per year by 2040. Once fully operational, it will become a major international aviation hub in the region.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ