Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Covid-19 accelerates iPhone makers’ plans to move to Vietnam

Apple partners such as Hon Hai Precision, Wistron, Inventec and Pegatron are eyeing Vietnam as they plan to move beyond China.

As the Covid-19 pandemic is disrupting production and businesses in China, Taipei-listed Wistron Corporation, one of Apple’s manufacturing partners, chose Vietnam as part of its US$1-billlion expansion plan for this year and next, Bloomberg reported.

 Illustrative photo. 

 

The move followed a statement from Wistron last week that half of its capacity could reside outside China within a year.

 

The declaration underscored how the Asian assemblers that keep the world supplied with iPhones and other gadgets are shifting to a higher gear after the coronavirus showed the folly of staking everything on one country.

 

While other Apple partners such as Hon Hai Precision Industry, Inventec and Pegatron are working on a similar move, Bloomberg suggested this could reshape tech supply chains.

 

According to Bloomberg, Liao Syh-jang, CEO of Iphone assembler Pegatron, said last Thursday the company hopes to kick-start manufacturing operations in Vietnam in 2021 after setting up a new plant in Indonesia last year.

 

Apple’s main assembly partner for AirPods, Inventec, on March 24 revealed it is preparing to establish a unit in Vietnam.

 

More than any other assembler, Hon Hai encapsulated how the Covid-19 brought the world’s No. 2 economy to a standstill. Better known as Foxconn, it augurs a potential shift in a global production paradigm that’s governed the electronics industry well over three decades. The company also has facilities in India, where it began churning out iPhones last year, and Vietnam. “Trade, the virus, all these things will make the world very different in the next decade,” Alex Yang, the company’s investors relations chief, was quoted by Bloomberg as saying.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ