Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Elevated section of Hanoi Ring Road No.3 opens to traffic

This is the only elevated highway in Hanoi that allows a maximum speed of 100km per hour.

The Mai Dich - South Thang Long section of Hanoi’s Ring Road No.3, funded by the Japan International Cooperation Agency (JICA)’s ODA loan, was officially opened to traffic on October 11 after 2 years and 4 months of construction.

 Officials cut ribbon at the auguration ceremony. Photo: JICA

This is one of the works that celebrate the 1,010th anniversary of Thang Long-Hanoi and the 17th city Party Congress.

The section connects the Mai Dich intersection and the South Thang Long intersection of Ring Road No. 3 which runs along the outskirts of the capital city. The 5.4-km section has 4.8km of viaduct.

This is the only elevated highway in Hanoi that allows a maximum speed of 100km per hour. It cost a total of VND5.34 trillion (US$230 million).

Together with the expanded Pham Van Dong street below it, the elevated section helps reduce traffic congestion in one of the most heavily-transited roads in Hanoi that connect the inner city with Noi Bai airport and northern provinces.

JICA and the Vietnamese government signed a loan agreement worth 20.6 trillion yen in 2013 to implement the project which started construction in 2018.

 An aerial view of the Mai Dich - South Thang Long section. Photo: VnExpress

JICA has a long history of cooperation for the development of Ring Road No.3 in Hanoi. Japanese ODA loans were provided for the Red river bridge construction project, Hanoi city Ring Road No.3 construction project, and new national highway No.3 and regional road network project.

In 2007, Thanh Tri bridge crossing the Red river connecting to Ring Road No.3 was completed. After that, the Northern and Southern approaching roads of the bridge opened to traffic respectively in 2009 and 2010.

Subsequently, in 2012, a 9km-section connecting the intersection of National Highway No.32 with the North side of Linh Dam lake, which is the Southwestern section of Ring Road No.3, opened to traffic. Finally, in 2014, the section connecting Hanoi and
Thai Nguyen city was also completed.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ