Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Financing Hanoi metro development - a big issue

There are many metro technologies in the world, so Hanoi should choose only one, focusing on how to ensure optimal investment costs, operation and maintenance.

Hanoi needs to build 14 metro lines in order of priority, exercise caution in choosing technology while finding a source of funding is a big issue for the capital city, Chairman of the Hanoi People's Council Nguyen Ngoc Tuan made the statement at the council's ongoing meeting. 

An overview of the discussion. Photo: Thanh Hai/The Hanoi Times

To secure the funding for the projects, many officials have suggested turning to private individuals and businesses for this purpose. 


Echoing Tuan, Director of the Hanoi Department of Planning and Investment Le Anh Quan said that in addition to discussing resources for the project, the focus must also be on technology, as it is necessary to apply one technology to all railway lines to avoid each line applying a technology depending on where it borrows money from and causing difficulties in interoperability. 

Speaking at the discussion, Vu Duc Bao, Head of the City Party Committee's Organisation Commission, said that the project's goal of building an extensive urban railway network with a total investment of US$50 billion was not feasible.

"If the modus operandi is not changed, it will be difficult for the network to become a reality (a case in point is the Nhon-Hanoi metro line, which took too long to build and has not been completed). Therefore, the city needs to consider the total investment and how the project is executed," Bao said.

 

Sharing the same view with Bao, Director of the Hanoi Construction Planning Institute Luu Quang Huy agreed that one of the city's biggest challenges is to ensure that the planned 600-kilometer metro is built.

 

“It will also take a lot of determination to raise the USD 50 billion needed to complete the capital's railway plan,” Huy noted.

 

Diversifying sources of investment capital
 
Delegate Nguyen Thanh Nam from Phu Xuyen District expressed his strong agreement on the need to complete the project, but the key issues are technology and capital. He cited the case of the Cat Linh - Ha Dong lines, which have already been put into operation with huge capital after almost ten years of construction, and asserted that the target of completing the lines by 2035 is a big challenge.

The first line of the Hanoi Metro, Cat Linh-Ha Dong, is put into service on 6 November 2021. Photo: Pham Cong/The Hanoi Times

There are many metro technologies in the world, so Hanoi should choose only one, focusing on ensuring optimal investment costs, operation, and maintenance.


"The capital required for construction from now until 2035 is huge and difficult for the city to raise. How the central government supports and how much is the city's counterpart capital is a matter for consideration," Nam said.

Delegate Nguyen Ngoc Viet from My Duc District expressed concern about the uniformity of technology. "The city has identified the project as a priority, but the city has other priorities, so securing funding for the project would be a huge undertaking," he said.

Delegate Nguyen Thanh Xuan from Ha Dong District agreed that it is necessary to build a fast, cheap, high-capacity public transport system, but the construction period is short while funds are limited, so it will take a lot of determination to get the network operational in ten years.

 

Delegate Nguyen Tien Minh from Thuong Tin District said the planning should be ambitious and not be limited to just 14 lines, but many more. "The recently approved revised Capital Law is a driving force for Hanoi to develop the urban railway network," he pointed out.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ