Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

First train of Hanoi’s second metro line arrives in Vietnam

The first train's arrival marks a pivotal period for the Nhon-Hanoi Railway Station project to become operational soon.

The first train of Hanoi’s second metro line, Nhon-Hanoi Railway Station, arrived at Haiphong port on October 18, a week earlier than planned, Kinh Te & Do Thi reported.

This marked a pivotal period for the Nhon-Hanoi Railway Station project to become operational soon.

 The first train of Nhon-Hanoi Railway Station arrived at Haiphong port on October 18. Photo: Kinhtedothi.vn

In September, the manufacture of the first train was completed, and the train was calibrated with all the interior hardware installed for the test run in the factory campus in Valenciennes, France.

This is the first of four trains to be produced for the line out of a total of ten. After arriving at Haiphong port, the train will be transported by super-heavy truck to the Nhon depot in Hanoi and rolled out on rails for test operation.

The second train is expected to arrive in Vietnam in January 2021 and all 10 trains of the Nhon-Hanoi Railway rolling stock will be in Hanoi by June of the same year.

Each train will be composed of four or five wagons with a maximum capacity of 950 passengers. It is made of aluminum alloy in accordance with European standards, measuring 78.27 meters in length.

The Nhon-Hanoi Railway Station metro line, the second of Hanoi after Cat Linh-Ha Dong, spans 12.5 kilometers from Nhon in the western district of Nam Tu Liem through Kim Ma street to the Hanoi Train Station in the downtown area.

It will run 8.5 kilometers on elevated tracks and the remaining four kilometers underground.

The work was supposed to be finished in September 2017, but delays pushed back the deadline several times.

It is expected that 8.5 km overhead section of the Nhon-Hanoi Railway Station metro line will be put into use in the second half of 2021, i.e from Nhon to S8 station (near the University of Transport in Cau Giay district). The remaining 4km underground will be exploited at the end of 2022.

When being put into operation, the Nhon-Hanoi Railway Station metro line is expected to be a highlight in urban traffic in Hanoi’s western area.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ