Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

First train of Hanoi’s second metro line undergoes test run in France

The train is expected to arrive in Hanoi in September, instead of July as planned due to the Covid-19 pandemic.

The first train of Hanoi’s second metro line, Nhon-Hanoi Railway Station, is conducting a trial run in France before being sent to Vietnam by the end of 2020, VnExpress quoted a leader of the Hanoi Metropolitan Railway Management Board (MBR) as saying on June 29.

The leader said that the first train has been completed, and calibrated with all the interior hardware installed for the test run in the factory campus in Valenciennes, France.

 A train of the Nhon-Hanoi Railway Station metro line seen in France. Photo: MRB

"The train is expected to arrive in Hanoi in September, instead of July as planned due to Covid-19 pandemic," said the MRB representative.

This is the first of four trains being produced for the line out of a total of ten. The second is now ready for test run and the third has just been completed before arriving in Vietnam in 2021.

The fourth train was produced a month ago, behind schedule due to shortage of equipment.

Work to build the fourth began on May 11 after also being delayed as French factories closed from March 18 to early May. The factories have reopened but have difficulty sourcing parts as supply chains remain disrupted, the MRB said.

Each train will be composed of four or five wagons with a maximum capacity of 950 passengers. It is made of aluminum alloy in accordance with European standards, with a total length of 78.27 meters.

The Nhon-Hanoi Railway Station metro line, the second route after Cat Linh-Ha Dong, spans 12.5 kilometers from Nhon in the western district of Nam Tu Liem through Kim Ma street to the Hanoi Train Station in the downtown area.

It will run 8.5 kilometers on elevated tracks and the remaining four kilometers underground.

Construction was 62% complete as of earlier this month. The elevated tracks have been laid and the elevated sections are 80% complete.

The work was supposed to be finished in September 2017, but delays pushed back the deadline several times.

Hanoi’s first metro line, Cat Linh-Ha Dong, is now in the final stage of safety evaluation with a 20-day test run.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ