Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Underground station S9 of Hanoi’s second metro line concreted

Work on Station S9 has advanced the most among the four underground stations.

Nhon - Hanoi station Railway, Hanoi’s second metro line after the Cat Linh-Ha Dong, has four underground stations: S9, 10, 11 and 12. The main level of Station S9 has just been concreted to connect up to the streets or down to the platforms via elevators, Kinhtedothi.vn reported.

S9 is the first of four underground stations to be built on the route and located in the Kim Ma - Nguyen Chi Thanh junction.

“The concreted surface is the transfer floor and it has the two functions of picking up and seeing off passengers. Ticket counters and installing automatic ticketing devices will be installed here,” said Le Trung Hieu, deputy head of the Hanoi Metropolitan Railway Board (MRB).

Work on Station S9 has advanced the most among the four underground stations. The construction is often carried out at night, thus it makes no negative impact on traffic flow on the route as well as the urban landscape.

According to the MRB’s leader, during the Covid-19 pandemic, construction of the Nhon - Hanoi Railway Station line continued with three shifts per day. Workers have made efforts to comply with the epidemic prevention measures and ensure the project’s progress.

It is expected that by the end of June 2020, the construction of concrete transfer floor will be completed.

“After more than a month of excavation, we have cleared the underground terrain. As scheduled, this underground station will be finished by 2022,” Hieu said.

Construction of this project was started on October 10, 2010. According to the MRB, the project’s first 8.5 km of the elevated tracks will be inaugurated in April 2021, then the remaining 4 km of the underground stretch will be completed in December 2022 and the entire line is expected to become operational by that time.

The total cost of the project has been revised up to EUR1.176 billion. Of the total, EUR178.7 million was sourced from ODA funding by the French Development Agency (AFD) and EUR355.1 million was lent by the French government.

It is one of several metro lines planned for the capital city to ease traffic congestion and reduce emissions.

The followings are photos taken at underground station S9:

 

Workers are trained on safety protocol before going underground

 

 Workers sign working-shift book before starting the shift

 

 Site is cleaned to minimize dust

 

 

 60 vehicles carry fresh concrete for the underground station

 An overview of the site
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ