Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Germany to send warship to South China Sea after 20 years

Berlin announced the deployment of its warship to the sea is in line with its policy adopted in September 2020.

Germany plans to send its frigate to the Indo-Pacific in August with a passage to the South China Sea, becoming the first German warship to sail the contested sea since 2002.

 German Navy vessel 'Berlin' in the Mediterranean Sea near the Cretan town of Souda, Greece. Photo:  the Federal Defence Forces of Germany/AFP/VNA

The warship, will leave its home port of Wilhelmshaven at the beginning of August for a six-month journey and sail through the South China Sea (called East Sea by Vietnam) on its return journey.

The journey is in line with Germany’s “Policy guidelines for the Indo-Pacific region” adopted in September 2020.

The ship will not pass within what German officials called the “12-nautical-mile” in a reference to contested areas in the crowded sea, Reuters cited Germany’s officials.

However, it was said that the Federal Government understood the dispatch of the frigate as a sign to counter Chinese sovereignty claims in the South China Sea.

It was also said that Germany thereby reaffirmed the July 2016 ruling of the arbitral tribunal established under the UN Convention on the Law of the Sea.

Germany’s ministerial sources said that the operation would protect “our multilateral, rule-based principles and values, such as our commitment to the UN Convention on the Law of the Sea”.

Almost all the energy-rich South China Sea is claimed by China which has built a series of military outposts on artificial islands.

The US regularly sends its vessels to conduct “freedom of navigation” in the sea with many journeys close by to some of these islands, asserting freedom of access to international waterways.

Washington has repeatedly accused Beijing of militarizing the South China Sea and trying to intimidate Asian neighbors in exerting their legitimate rights within their territorial waters.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ