Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Guangzhou expects to provide Hanoi expertise in urban transport

Guangzhou, with its experiences in developing urban transport, hopes to cooperate with Hanoi in developing smart transport.

The idea was shared at the meeting today [September 26] between Lai Zhi Hong, Vice Mayor of Guangzhou Municipal People's Government, and Nguyen Trong Dong, Vice Chairman of the Hanoi's People’s Committee. 

Nguyen Trong Dong, Vice Chairman of the Hanoi's People’s Committee meets with Lai Zhi Hong, Deputy Mayor of Guangzhou, China. Photo: The Hanoi Times 

He expressed the city's desire to strengthen cooperation with Hanoi in infrastructure and waste management projects.

With the population of around 19 million, Guangzhou has developed around 600 km of urban railways, serving over 3.5 million passengers daily.

Lai also said his visit aims to implement the agreements reached between the leaders of the two cities, in which Hanoi and Guangzhou last year inked a memorandum of understanding to enhance friendly cooperative relations.

During the meeting, representatives from the Guangzhou Metro Group proposed collaboration with the Hanoi Urban Railway Management Board on planning, consulting, construction, and financing in transport projects.

Nguyen Trong Dong said with similarities between the two cities and the foundation of Vietnam-China relations, potential for collaboration will continue to expand in the future.

He said Hanoi aims to reduce private vehicles, improve air quality, and enhance the quality of life for its residents. The city has approved a plan to complete 10 urban railway lines by 2030, with a vision for 2050. Currently, two lines, Cat Linh-Ha Dong and Nhon-Hanoi Station, are in operation.


“In this context, the proposal from the Guangzhou Metro Group is very practical”, Dong said.

He said the city also seeks for international cooperation in waste management to address the daily waste output of 7,000-8,000 tons. Two waste-to-energy plants in Soc Son and Son Tay are operational but their capacity does not yet meet demand.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ