Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi approves Duong River Zoning plan

The plan would cover an area of 1,152 hectares that is expected to be home to 8,296 people by 2030.

Chairman of the Hanoi People’s Committee Chu Ngoc Anh signed decision No.1046 approving the Duong River Zoning plan, the section from Bac Cau Bridge to Phu Dong Bridge at the scale of 1/5000.

 The Duong River Zoning plan includes the Dong Tru Bridge. Photo: Le Viet

 

The plan would cover an area of 1,152 hectares that is expected to be home to 8,296 people by 2030.

 

The North of the planned area is set to border the dykes on the left side of the Duong river and the N9 residential area in the districts of Dong Anh, Gia Lam; the South would face the dykes on the right side of the Duong river in Long Bien District; the West borders the Bac Cau Bridge and Red River Zoning plan; N10 residential area and the southern reaches Phu Dong Bridge.

 

Hanoi is set to build a high-standard dyke system in the area to prevent risks of flooding and upgrade the waterway routes to bolster regional connectivity.

 

The available land portfolio in this area would be used for tree planting, as the city aims to preserve the natural landscape and historical sites for tourism.

 

In addition, Hanoi would build new roads alongside the Duong River, as well as bridges crossing it, to create a new growth engine for the area.

 

The authorities will look at upgrading infrastructures in existing residential areas in the plan, including Dong Tru village at Dong Hoi commune and Phuc Tho village (Mai Lam commune) in Dong Anh District.

 

Meanwhile, locals living in areas of Dong Ngan, Yen Vien, Thuong Thanh, and Ngoc Thuy would be relocated as the authorities consider them to be at high risk of flooding and landslides.

 

Following the announcement of the Duong River Zoning plan, the Hanoi People’s Committee requested authorities in the districts of Long Bien, Dong Anh, and Gia Lam to closely manage the protection corridor of the dyke system and prevent the people’s encroachment into the riparian area outside the dyke.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ