Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi details bike sharing plan

According to the Hanoi Department of Transport, the bike sharing service will enhance the quality of public transport and reduce environmental pollution.

The Hanoi Department of Transport has developed a detailed plan for the 12-month public bicycle pilot project in six metropolitan districts.

Ho Chi Minh City is the first locality in the country that explores bicycle-for-rent services. Photo: The Hanoi Times

Accordingly, the Hanoi transport department selected Tri Nam Group JSC as the service provider.

The company will install 94 bike docking stations with a total investment of VND30 billion (US$1.21 million) to provide 1,000 bicycles for rent. Half of the bikes are electrical.

The fee for using a regular bicycle is VND5,000 (US20 cents) for 30 minutes, while riding an electric bicycle for 30 minutes would cost VND10,000.

The all-day rate is VND60,000 for a regular bicycle and VND120,000 for an electric bicycle.

Users can pay the rental monthly, quarterly, and annually through cash, bank app, and e-wallet. There will also be a specific app that allows users to search, book and unlock the bicycles.

The six urban districts subject to the pilot program are Ba Dinh, Dong Da, Tay Ho, Hoan Kiem, Hai Ba Trung, and Thanh Xuan.

Most of the bicycles will be placed in the districts of Ba Dinh (340 bicycles), Hoan Kiem (280 bikes), Tay Ho (242), and Dong Da (100). A hundred bikes will be available in Hai Ba Trung and Thanh Xuan districts.

Tri Nam Group also asks for the free use of sidewalks to install bicycle docking stations.

According to the Hanoi Department of Transport, the bike-sharing scheme will enhance the quality of public transport, change people's mobility behavior and reduce environmental pollution.

Dao Viet Long, Director of the Hanoi Department of Transport, said that the city would evaluate Tri Nam Group’s request for the free use of pavements to best facilitate the public bike service.

Hanoi will study similar models deployed in HCM City and Vung Tau for a better submission to the local government for a final decision, Long said.

According to Tri Nam Group, it is impossible to implement free public bicycle services without additional sponsorship. It will take seven years for the company to recoup its investment in the service at the aforementioned fare levels.

Prior to Hanoi, Tri Nam Group launched the bike-sharing service in HCM City, Danang, Vung Tau, and Quy Nhon. Among these localities, HCM City was the first to deploy the scheme in December 2021.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ