Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to pilot sharing public bicycle in downtown districts

The service targets pupils, students, local people, and visitors.

A pilot bike-sharing scheme will be spread out across five downtown districts of Hanoi, in an attempt to lure visitors back for a longer stay in the capital city after Vietnam opened its borders to international tourism on March 15.

The two-phase project will be conducted by the municipal Department of Transport. It is expected to help improve the efficiency of public transport services as well as reduce personal vehicle use.

  

 Public bicycles are used in Ho Chi Minh City. Photo: Le Quan

In the first phase (from 2022 to 2023), around 1,000 bikes and electric bikes will be available for rent at between 70-80 locking bike stands in the districts of Ba Dinh, Tay Ho, Dong Da, Ha Dong, and Thanh Xuan and the stations of Hanoi’s first metro line, which started operation in late 2021.

In the second phase (between 2023 and 2024), the service will be expanded to surrounding districts with 3,000 bikes available at 350 bike stands.

 

The service targets pupils, students, local people and visitors.

 

The total project investment for the service is VND26 billion (US$1.12 million). Users will pay a fee of VND20,000 (US$0.86) per hour.

 

Tri Nam Company, the investor selected to coordinate with the Hanoi Department of Transport to pilot the project also proposed the municipal People's Committee to set up a number of electronic charging stations for electric bikes used for this bike-sharing scheme.

 

The public bicycle share model will be implemented via an electronic application for people to search for locations of bike stands, book the service, and make the payment.  

 

“Hanoi is a big city with dense population, especially in the inner city, with close-knit houses and narrow roads. Passengers of bus and train will use sharing public bicycle to access the stations,” Master of Urban Management Phan Truong Thanh told The Hanoi Times.

 

He noted that in order to quickly expand public bicycle sharing, Hanoi needs to widely disseminate among the local residents about the benefits and convenience of the service.

 

Earlier, the sharing public bicycle was launched in Ho Chi Minh City’s District 1 last December.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ