Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi facilitates foreign airline employees at Noi Bai Int’l Airport

Foreign airlines’ staff going to Noi Bai International Airport will be issued travel permits in compliance with instructions of the city’s authorities on traveling during the enforcement of social distancing rules.

The Hanoi People's Committee has just requested relevant agencies to create favorable conditions for employees of foreign airlines at Noi Bai International Airport.

According to a document signed by Vice Chairman of the Hanoi People's Committee Nguyen Manh Quyen, foreign airlines’ staff going to Noi Bai International Airport will be issued travel permits in compliance with instruction of the city’s authorities on traveling during the enforcement of social distancing rules.

 Noi Bai International Airport. Photo: Huy Hung/VNA

The Hanoi People's Committee assigned the municipal Police to coordinate with the Department of Transport, the Department of Health, and the People's Committee of Soc Son District (where Noi Bai International Airport is located) in creating favorable conditions for foreign airlines staff going to/from the airport.

Previously, the Civil Aviation Authority of Vietnam (CAAV) requested the Ministry of Transport’s instruction on the movement of foreign airline staff in the city.

According to the People's Committee of Soc Son District, the movement of the workforce of agencies, enterprises, and factories in the district has to comply with the pandemic prevention rules, including the three on-site principles.

A representative of the Airline Operators Committee (AOC) said it’s hard for them to carry out the “three on-site” (on-site working, on-site eating, on-site sleeping) principle. As there is only one incoming flight per day, two-four flights per week so it is impossible to arrange three employees at the airport around the clock.

Besides, maintaining the logistics organization and related costs for centralized accommodation is an out-of-plan expense for all airlines in the current crisis.

In addition, in order to fulfill this requirement, employees must be far from their families, while their working time is intermittent, thus, ensuring food and accommodation for them is a problem.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ