Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi first metro line begins test run for sfety evaluation

Vietnamese conductors are now capable of controlling Hanoi first metro line’s trains independently.

The Cat Linh-Ha Dong urban railway, the first of its kind in Hanoi, began a 20-day test run on December 12 for safety evaluation, the final requirement for the start of commercial operations, Kinh te & Do thi Newspaper reported.

A representative of the Hanoi Metro Co. Ltd., said that the first train departed from Yen Nghia station in Ha Dong district on the 13-km route to Cat Linh in the downtown district of Dong Da. At each station the trains stopped for 30 seconds.

“The Vietnamese employees have practiced for emergency drills since November 4 under the supervision of the Chinese experts. Vietnamese conductors are now capable of controlling the trains independently," the representative added.

 A train of the Cat Linh-Ha Dong metro line runs over the Hoang Cau lake in Hanoi during the first day of a 20-day trial run.

 Thirteen trains will run from 5:00 am until 11:00 pm every day and at an average speed of 35 kilometers per hour.

 A train with four cars and a capacity of 900 passengers takes 30 minutes to complete the trip.

 All the stations have Vietnamese staff on duty in the control room, ticket office and platform to guide passengers.

 Nearly 200 experts from the Chinese general contractor and the contractors in charge of installing the equipment are also present to monitor the test.

 The test run will help French consultancy Apave-Certifier-Tricc evaluate the safety and precision of the system.

 Depending on the outcome, the French consultancy will issue the safety certificate for the project in the next quarter. The Ministry of Transport will then hand over the metro to Hanoi authorities to operate.

 Work on the Cat Linh-Ha Dong metro line began in 2011 and was originally scheduled for completion in 2013. But several hurdles, including loan disbursement issues with China that were only resolved in December 2017, have stalled it for years.

 The government worked hard to bring them back and hoped commercial operation could begin this year.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ