Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi determined to soon operate its long-delayed metro line: Party chief

The Hanoi government will work with the Ministry of Transport to remove difficulties at the Cat Linh - Ha Dong railway project.

Hanoi’s authorities and the Ministry of Transport are determined to put the city’s long-delayed Cat Linh - Ha Dong metro line into operation as soon as possible, VnExpress quoted Secretary of the municipal Party Committee Vuong Dinh Hue as saying at a meeting with the city's Fatherland Front on February 26.

This is Hue's first public appearance after being appointed as head of the city's Party Committee on February 7.

 Secretary of the municipal Party Committee Vuong Dinh Hue speaks at the meeting. Photo: Viet Thanh

Hue said that the municipal government will work with the Ministry of Transport to remove difficulties for the railway project.

"The Ministry of Transport takes main responsibility for the railway line, but it has been built in the capital city, thus the city’s and the ministry’s leaders will meet and find solutions," Hue said.

He added that the municipal government agreed on concentrating resources to speed up construction of the substructure as well as to solve other issues to put the overhead railway project into operation.


The Cat Linh - Ha Dong railway, which covers around 13 km, running between Cat Linh street in Dong Da district in Hanoi downtown and Yen Nghia bus station in Ha Dong district

Work on the line began in October 2011 and was originally planned for completion in 2013.

This metro line has 13 train sets with four carriages each. The trains are painted green and sport the image of Khue Van Cac, a symbol of Hanoi.

The total initial investment of the project was US$552.86 million (in 2008), including US$133.86 million from the Vietnamese government and US$419 million borrowed from China. However, it has been adjusted to US$868 million, with loans from China increasing by around US$250 million to US$669 million.

The Hanoi Metropolitan Railway Board is reviewing the documents, conducting field inspections to evaluate each item of the project and verifying the detailed outline of the system's test.

Cat Linh - Ha Dong Railway has completed 90% of the construction volume

Cat Linh - Ha Dong Railway has completed 90% of the construction volume

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ