Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi plans development of Red river's northern bank

The northern bank of the Red river is designed to be a new and modern urban area.

As Hanoi’s authorities have approved the urban area planning for the northern bank of the Red river, many experts say this will be a great opportunity for urban development in the area, helping reduce overpopulation in the downtown in the future, Kinhtedothi.vn reported.

According to Hanoi’s Construction Master Plan till 2030 with a vision to 2050 approved by the prime minister, the northern bank of the Red river is designed to be a new and modern urban area.

 Hanoi plans for urban development in northern bank of the Red river

Based on the general planning, the municipal government has prepared and approved many planning sub-projects in this area as a basis for future investments in a number of important works such as Nhat Tan-Noi Bai axis (along Vo Nguyen Giap avenue), T2 terminal of Noi Bai International Airport, Nhat Tan bridge, Hoang Sa-Truong Sa avenue, among others.

These works have gradually built up a modern urban profile in the northern region of the Red river, including Dong Anh district.

Vice Chairman of the Dong Anh district People's Committee Nguyen Thi Tam said that the urban area planning was approved with the expectation of reducing overpopulation in Hanoi’s downtown to 0.8 million people from 1.26 million.

Besides, this is an opportunity for Dong Anh district to attract competent investors for construction projects in the district by 2025, Tam noted.

To help the northern bank of the Red river develop comprehensively and quickly to attract more people to settle in the area, it is important to upgrade transport infrastructure. Hanoi has recently announced the architectural plan of Tu Lien bridge, a modern bridge that will connect Hanoi-Thai Nguyen highway, Ring Road No.3, urban areas of Dong Anh district with Hanoi’s downtown.

Deputy Minister of Construction Nguyen Dinh Toan emphasized that the current solutions and policies for easing Hanoi's population density are not effective in dealing with the increasing population density in Hanoi’s downtown and the booming of high-rise buildings.

With Nhat Tan bridge and the to-be-built Tu Lien bridge, Dong Anh district would be more accessible from Hanoi’s downtown and therefore, it is feasible for Hanoi downtown’s residents to move to Dong Anh district, Toan said.

Hanoi regards enterprises as key for urban development

Hanoi regards enterprises as key for urban development

Public Transport as Guide for Urban Development

Public Transport as Guide for Urban Development

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ