Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi gives a hand to enterprises affected by Covid-19

Small and medium enterprises are among the groups hardest hit by Covid-19, mainly due to its vulnerability to disruption of capital for production, and supply chains.

In addition to the ongoing efforts of reshuffling and reducing unnecessary costs for enterprises, Hanoi is providing a wide range of supporting measures to enterprises hurt by Covid-19, according to Tran Thi Phuong Lan, vice director of Hanoi’s Department of industry and Trade.

 Illustrative photo.

 

This is not solely a matter of removing hindrances for business operations as the major issues of concern for them at present are input materials and markets for their products, Lan said, adding more measures should be worked out in terms of lowering interest rates, tax incentives or debt payment.

 

Hanoi would continue to invest in commercial infrastructure, including digital market, e-commerce platform, while pushing for more administrative reforms towards greater transparency and convenience for enterprises, Lan stated.

 

Due to the ongoing Covid-19 epidemic, China’s decision to extend the closure of border markets and informal cross-border trade until late February is putting pressure on local traders and companies.

 

In case the epidemic persists in the next few months, local enterprises are predicted to face shortage of input materials for production, especially those in economic sectors that heavily rely on Chinese materials and markets such as textile and garment, rubber, plastic, agricultural product exports.

 

Lan said companies are considering importing materials from other countries alternative to China. However, this is only a short-term solution as prices of materials from those markets are much higher than those in China, not to mention high transportation costs and long-distance transportation.

 

These are major factors influencing prices of final products and production plan of enterprises, Lan added.

 

Moreover, the official said small and medium enterprises are among the groups hardest hit by Covid-19, mainly due to limited financial capabilities, small scale production, and vulnerability to disruption of capital for production and supply chains, and others.

 

Lan said her department is coopering with its counterparts in other provinces/cities in reviewing lists of agro-forestry-fishery products that may become overstock for distribution in Hanoi. 

 

Lan added the department also plans to hold weeks of agricultural products in Hanoi, creating a platform for cooperation between producers and distributors.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ