Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi allows resumption of coach, bus and taxi services from April 23

The operation of public transport must be implemented cautiously and step by step to help stave off the spread of the coronavirus.

Hanoi Transportation Corporation (TRANSERCO) and public service providers are allowed to operate at 20-30% of their capacity from April 23 to 30, Kinh te & Do thi reported.

Providers of taxi, bus and ride-hailing services must ensure safety to prevent and control the ongoing Covid-19 pandemic.

 Illustrative photo


Under the instruction of Hanoi's mayor, the operation of public transport must be implemented cautiously and step by step to help stave off the pandemic spread. Drivers need to strictly abide by regulations on disease prevention and social distancing.

“People who do not wear face masks and gather in a crowd will be strictly punished. When on road, motorcycle drivers must keep a safe distance among themselves,” the Hanoi mayor said.

At a meeting on April 22, Prime Minister Nguyen Xuan Phuc classified Hanoi as "risk-prone" while its two districts of Me Linh and Thuong Tin are rated as "high-risk". Therefore, the social distancing orders have been partly removed.

Earlier, the Ministry of Transport issued an urgent document imposing travel restrictions to contain Covid-19, which requires trans- and inter-provincial and city coaches running on contracts, tourist buses, taxi and buses to be suspended for 15 days starting from April 1.

The Vietnamese government also applied transportation restrictions from localities with Covid-19 outbreaks to other areas, and halted public transportation and large gatherings to prevent the spread of the virus.

Vietnam has confirmed 268 Covid-19 cases so far, of whom 223 have been discharged from hospital. Hanoi still leads the country with 112 Covid-19 infections but has not confirmed any new cases for eight consecutive days.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ